dimarts, 14 de juny del 2011

Jenifer - Els Catarres



No tenen discogràfica ni surten a la televisió, però la xarxa en va plena del seu nom. Autoproduïts i autogestionats, Els catarres són el nou grup de folk-pop català que està triomfant al marge del circuït convencional, regalant el seu primer disc a la web oficial de la banda i promocionant-se principalment a Twitter, Myspace i Facebook.

El grup va néixer el 2010 arran d'una petició per amenitzar la fira d'artesans d'Aiguafreda, d'on són ells. Un any més tard, el seu tema Jenifer s'ha convertit en la nova sensació de la xarxa, i el seu clip ja ha aconseguit 130.000 visionats a Youtube. La cançó narra en clau d'humor la història d'amor entre un noi "més català que les anxoves de l'escala" i "una choni de Castefa". Altres perles de la lletra són els versos en què el noi confessa "tenir somnis eròtics amb Jordi Pujol" i "no tragar ni en pintura els pericos de Sarrià".

Els catarres estan formats per Èric Vergés (veu i guitarra), Jan Riera (guitarra, acordió, pandereta i bombo) i Roser Cruells (contrabaix). El trio es manifesta a favor de la música lliure i en contra de l'actual sistema discogràfic, i defensa que com més lliure sigui la música, "la gent tindrà més diners per poder assistir a concerts i pagarà per un espectacle únic i irrepetible, que és el motiu pel qual nosaltres existim". El proper concert d'Els Catarres serà el 23 de juny, revetlla de Sant Joan, a la plaça d'Osca del barri de Sants, a Barcelona. L'entrada és, com la seva música, lliure.

La lletra sencera de Jenifer es pot llegir a continuació:

Jo que sóc més català que les anxoves de l'Escala o els galets de Nadal,
Jo que tinc una erecció quan pujo al Pedraforca o faig 'trekking' per Montserrat,
Jo que voto Convergència i que tinc somnis eròtics amb en Jordi Pujol,
Jo que soc soci del Barça i no 'trago' ni en pintura als 'pericos' de Sarrià,
Jo que penso que en Serrat sempre ha estat un traïdor, al meu cotxe només sona Lluís Llach,
Jo que porto 'Els Segadors' com a politò del mòbil, la senyera al balcó.

Jo que sempre he defensat els productes de la terra,
ara m'he enamorat d'una 'choni' de 'Castefa'
Oh Jenifer, em 'tunejaré' el cotxe per tu,
Oh Jenifer, anirem al Pont Aeri els dos junts,
i lluitarem pel nostre amor prohibit
Uoh Jenifer

Jo que sóc més català, que el pi de les tres branques o que la guita de la Patum,
Jo que sóc un gran entès de la cobla i la sardana, i el 'mundillu' casteller,
Jo que sempre m'he enganxat als serials de TV3 i als matins d'en Cuní,
Jo que sóc més radical que el partit de Mohamed Jordi en campanya electoral,
Jo que sento devoció pel romesco i pels calçots, i el pa amb tomàquet sagrat,
Jo vull veure en Joel Joan actuant als Pastorets, dirigit per en Benet i Jornet.

Jo que sempre he defensat els productes de la terra,
ara m'he enamorat d'una 'choni' de 'Castefa'
Oh Jenifer, em 'tunejaré' el cotxe per tu,
Oh Jenifer, anirem al Pont Aeri els dos junts,
i lluitarem pel nostre amor prohibit
Uoh Jenifer

Les ments estretes ens intenten parar els peus,
repetir la història de Julieta i Romeu,
que no veuen que el temps ens donarà la raó?,
l'amor és superior a tota por, a tot rencor,
i ens diuen que tenim el cor dividit,
entre l'amor i el país, la pàtria contra el desig.
Però jo no veig res pas, jo només veig el conjunt,
i no hi ha força humana que ens impedeixi estar junts.

Oh Jenifer, em 'tunejaré' el cotxe per tu,
Oh Jenifer, anirem al Pont Aeri els dos junts,
i lluitarem pel nostre amor prohibit
Uoh Jenifer

1 comentari:

Red Zeppelin D3 ha dit...

Ei Joan, està clar que a mi també m'encanta la música i s'ha de saber escoltar de tot. Però sempre hi poden haver preferències. I els Catarres no són un grup que a mi especialment m'agradin... Tampoc sóc ningú per jutjar així com així però la lletra d'aquesta cançó ja dóna la cara de tot el què són. Tan sols dient: "Jo que voto Convergència i tinc somnis eròtics amb en Jordi Pujol". No crec que tingui un significat irònic sinó que ja està donant la cara de la seva ideologia. Jo especialment no sóc gens partidari de grups musicals pro CiU.
Espero que no t'ofengui aquest comentari.
Salut.